FAQ

Veelgestelde vragen

Werkgebied

Werken jullie ook in België?
Ja, wij werken ook in België. Gaat u verhuizen naar België of woont u in België, dan kunnen wij u ook van dienst zijn.

Waar is uw bedrijf gevestigd?
Ons bedrijf en kantoor zijn gevestigd in Oldemarkt.

Werktijden en medewerkers

Wat zijn jullie werktijden?
In principe werken wij van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 en 17:00 uur. Weekenden en afwijkende tijden zijn in overleg mogelijk.

Werken jullie met eigen mensen?
Ja, wij werken met eigen medewerkers die allen in loondienst zijn. Bij overmacht hebben we een alternatief bedrijf dat we kunnen inschakelen om opdrachten volgens planning uit te voeren.

Hoeveel medewerkers kan ik verwachten?
Het aantal medewerkers dat we inplannen hangt af van de oppervlakte in m². Dit kan variëren en is afhankelijk van de grootte van de klus.

Hoelang van tevoren moet ik een afspraak maken?
Dit hangt af van de periode en het aantal m² van de vloer. Een termijn van 2 tot 6 weken is meestal voldoende. We adviseren u om zo snel mogelijk een afspraak te maken om teleurstelling te voorkomen. Wilt u op korte termijn uw vloer laten verwijderen? Neem dan contact op om te informeren naar de beschikbaarheid.

Hoelang duurt het verwijderen van mijn vloer?
Doorgaans kunnen wij de vloer binnen één werkdag verwijderen. Mocht het langer duren, dan zullen we dit vooraf aangeven. Wilt u de vloer ook laten egaliseren? Dan kan dit meestal in twee dagen worden afgerond. We zullen dit beoordelen aan de hand van uw aanvraag.

Wat is een VOG?
VOG staat voor Verklaring Omtrent Gedrag. Wij screenen onze medewerkers meerdere keren per jaar. Een VOG wordt afgegeven door JUSTIS, die beoordeelt of iemand een VOG kan krijgen. Meer informatie vindt u op justis.nl.

Tarieven

Wat kost het om een vloer te verwijderen?
De kosten zijn afhankelijk van de soort vloer en eventuele nabewerking. Vul ons contact- of offerteformulier in voor een prijsindicatie. Vul hierbij zoveel mogelijk informatie in.

Offerte aanvragen

Welke werkzaamheden voeren jullie uit?
Wij verwijderen bijna alle soorten vloeren, zoals plavuizen, parket, tapijt, PVC, siergrind, gietvloeren, natuursteen, vinyl, marmoleum, linoleum en egaline. Staat uw vloer er niet bij? Neem dan contact met ons op, grote kans dat wij deze ook kunnen verwijderen.

Verwijderen jullie ook trapbekleding?
Ja, wij verwijderen ook trapbekleding. We schuren echter geen trappen, dit doen we alleen ter voorbereiding voor nieuw tapijt. Als u de trap wilt verven, dient u deze nog wel na te bewerken.

Welke vloeren verwijderen jullie niet?
Wij verwijderen geen constructievloeren zoals betonvloeren en houten constructievloeren.

Schuren jullie vloeren?
Ja, we kunnen vloeren schuren om lijmresten te verwijderen of om de vloer voor te bereiden, bijvoorbeeld bij anhydriet of eco2floor.

Egaliseren jullie vloeren?
Ja, wij egaliseren ook vloeren en gebruiken uitsluitend producten van UZIN Utz®.

Waarom moet ik een formulier invullen?
Het formulier geeft ons een beter beeld van de werkzaamheden en het type vloer. Vul de vragen zo goed mogelijk in voor een accurate prijsopgave.

Hoe meet ik het aantal m²?
Bereken dit door de lengte x breedte (bijvoorbeeld 4 meter x 5 meter = 20 m²).

Hoe weet ik of mijn tegelvloer verlijmd is?
Dit is soms zichtbaar in uitloopgebieden zoals onder de keuken of in een meterkast. U kunt ook controleren bij een kruipluik. Heeft u nog foto’s of een factuur van de vloerinstallatie? Dat kan ook nuttige informatie geven.

Komen jullie langs voor het opstellen van een offerte?
Meestal niet, foto’s geven ons voldoende informatie. In bijzondere gevallen kunnen we wel langskomen, hier kunnen kosten aan verbonden zijn die verrekend worden als de opdracht doorgaat.

Wanneer kan ik een offerte verwachten?
Wij streven ernaar om binnen 2 werkdagen een offerte te versturen per e-mail. Bij onduidelijkheden nemen wij contact met u op voor aanvullende informatie.

Hoelang is de offerte geldig?
De offerte is in principe 30 dagen geldig. Mocht u na 30 dagen alsnog willen accepteren, dan kunnen we de termijn aanpassen.

Hoe onderteken ik de offerte?
Dit kan door de link in de offerte-e-mail te volgen.

Wat gebeurt er na het ondertekenen van de offerte?
Na ondertekening komt de opdracht tot stand, en plannen wij een afspraak in, indien nog niet gebeurd.

Hoe geef ik aan dat ik geen gebruik wil maken van de offerte?
U kunt de offerte afwijzen via de link in de offerte-e-mail. Een toelichting is niet verplicht, maar kan nuttig zijn. U kunt ons ook een e-mail sturen.

Offerte aanvragen voor zakelijke klanten

Hoe kan ik een offerte aanvragen?
Vul het formulier op onze website in en vermeld uw BTW- en KvK-nummer als u nog niet bekend bent bij ons.

Egaliseren jullie ook?
Ja, wij egaliseren ook vloeren, uitsluitend met producten van UZIN Utz®.

Vragen over de offerte

Kan de machine over een drempel of kruipluik?
Ja, drempels zijn meestal geen probleem. Voor kruipluiken geldt dat we eroverheen kunnen, zolang we er niet op hoeven te draaien of stilstaan.

Wat als de machine niet binnen kan komen?
Geef dit van tevoren aan of vraag bij twijfel, zodat we voorbereid zijn en alternatieve maatregelen kunnen nemen.

Kan gefreesde vloerverwarming behouden blijven?
Gefreesde vloerverwarming ligt dicht op de eindvloer, wat kans geeft op schade. Bel ons voor een schatting, zodat we uw situatie specifiek kunnen bespreken.

Frezen jullie vloerverwarming?
Nee, wij installeren geen vloerverwarming, maar kunnen u doorverwijzen naar bedrijven die dit wel doen.

Kunnen jullie vloerverwarming afwerken?
Ja, wij kunnen vloerverwarming dichtzetten en egaliseren. Dit kan alleen in combinatie van beide. Overleg dit altijd met de partij die de nieuwe vloer gaat leggen.

Leggen jullie ook vloeren?
Nee, wij zorgen alleen voor de voorbereidingen tussen de oude en nieuwe vloer. Voor het leggen van een vloer verwijzen wij u naar een woninginrichter.